Elías se provinil vůči Bohu a tíží ho strach z očekávané odplaty. Je přesvědčený, že boží hněv v podobě předčasné smrti dopadne na jeho osm dětí. Aby odvrátil osud a vysloužil si u Boha odpuštění, uchýlí se do ústraní a zasvětí svůj život stavbě kostela... Příběh je vyprávěný očima Elíasova nejmladšího neduživého syna Aureliana, který rodinnou ságu zachycuje prostřednictvím kreseb. Jsou to však Elíasovy chyby, které mění směr událostí, nikoli boží odplata. To, že neschopnost odpustit ostatním a především sobě samotnému svaluje Elías na Boha, prohlédnou aspoň některé z jeho dětí... Prvním impulzem k natočení filmu bylo pro režiséra objevení deníkových záznamů S. Kierkegaarda, ve kterých filozof líčí strach z předčasné smrti, vyvolaný jeho otcem. Události dvacátých let 20. století pak režisérovi pomohly převést příběh z protestantského prostředí do katolického a mexického a na pozadí historického kontextu zobrazit iracionální „náboženské šílenství“. Film letos zakončil Mezinárodní týden kritiky v Cannes.