Absurdistán
Na počátku vzniku třetího celovečerního filmu Veita Helmera byla novinová zpráva o jedné turecké obci, kde se ženy vzbouřily proti mužům, kteří nebyli schopni opravit místní vodovod. Odepřely jim sex, dokud nebyl zajištěn normální chod domácností. V podobné situaci se ocitnou hlavní hrdinové Absurdistánu, dívka Aja a mladík Temelko, kteří mají podle hvězd ideální podmínky k milostnému vzplanutí. Aby se tak mohlo stát, musí se nejprve společně vykoupat. Z vodovodního kohoutku v jejich vesnici, situované v poušti někde mezi Evropou a Asií, však nespadne ani kapka. Napětí mezi muži a ženami graduje v téměř válečný konflikt a Temelko se musí zavčas odvážit k rozhodnému činu, aby se zatím nezměnila konstelace hvězdné oblohy. Helmerův Absurdistán, realizovaný v mezinárodním měřítku (v roli Aji se objeví Kristýna Maléřová z Těšínského divadla), svou výraznou stylizací připomene němé filmové grotesky, ale též filmy Emira Kusturici nebo Nany Džordžadzeové.