Somers Town
Trojice protínajících se železničních tratí s trojicí nádraží – Kings Cross, Euston a St. Pancras – mění londýnskou čtvrť Somers Town v ostrov. Na něm se setkávají Tommo a Marek, dva dospívající chlapci, kteří jsou trosečníky ve svých rodinných vztazích. Najdou v sociální tragikomedii režiséra Shanea Meadowse společně nový smysl života?
Šestnáctiletý Tommo se sbližuje se stejně starým Markem, polským imigrantem, který se vůči světu svého alkoholického otce-dělníka vyhraňuje pomocí svého fotoaparátu. Chlapci v londýnské čtvrti Somers Town společně nacházejí útočiště i prostor pro své sny. Pomáhá jim jejich výstřední soused Graham a Markova fotografická múza – francouzská číšnice Maria. Zkušený Shane Meadows, známý svým specificky černohumorným odstupem od sociální reality, natočil nízkorozpočtový snímek černobíle, v prostředí odcizené londýnské metropole. Fiktivní příběh o devastaci rodinných vztahů a snaze „nebýt jako naši rodiče“ pevně usazuje do architektonicky unikátního historického prostoru Somers Town, jehož geografické i kulturní souřadnice definuje trojice nádraží Kings Cross, Euston a St. Pancras. Film byl úspěšně uveden na letošním Berlinale.