René
Hlavní postavou dalšího časosběrného dokumentu Heleny Třeštíkové je nenapravitelný kriminálník a také osobitý spisovatel René Plášil. Se syrovou autentičností režisérka celých dvacet let zaznamenává smutný osud Reného na jeho pouti mezi vězeními a krátkými pobyty na svobodě.
„Proč žádná část mýho zasranýho života nedopadla dobře? To neví nikdo. Ani Bůh. Bůh má volno a čte si porno,“ píše ve svém Deníku zapomenutého nenapravitelný kriminálník a také osobitý spisovatel René Plášil, hlavní postava dalšího časosběrného dokumentu Heleny Třeštíkové. Se syrovou autentičností režisérka celých dvacet let zaznamenává smutný osud Reného na jeho pouti mezi vězeními a krátkými pobyty na svobodě. Život Reného, který se úspěšně stylizuje do role desperáta, se odvíjí na pozadí významných politických událostí u nás i ve světě. Sametová revoluce, volby prezidenta, 11. září či vstup České republiky do EU, to vše René „zažívá“ většinou v útrobách nejrůznějších věznic. Zajímavým způsobem je ve filmu nastíněn motiv vztahu režisérky a jejího „objektu zkoumání“, který se někdy cítí jako prostitut prodávající za mrzký peníz svůj životní příběh, ale návštěvy filmového štábu či nesčetné dopisy adresované Heleně Třeštíkové jsou pro něj mnohdy jedinou útěchou.