Jedno oko rudé
Halim se stal obětí „Integračního plánu“ – tajné otcovy metody, která má ze všech imigrantů udělat Švédy, z jeho syna především. Halim má ale protiplán – snaží se být tím nejarabštějším švédským sultánem mysli a připomenout otci jeho arabské kořeny. Multikulturní komedie o nástrahách života v globalizovaném světě.
Halim se stal obětí Integračního plánu – tajné otcovy metody, která má ze všech imigrantů udělat Švédy, z jeho syna především. Halim má ale protiplán – snaží se být tím nejarabštějším švédským sultánem mysli a připomenout otci jeho arabské kořeny. Multikulturní komedie o nástrahách života v globalizovaném světě vypráví lehkou formou plnou nadsázky a humoru o životním pocitu přistěhovalců, ale i o běžných starostech spojených s dospíváním, láskou a problematikou vztahů rodičů a dětí. Pestrý, živý, nespoutaný svět arabské komunity versus o řád nudnější obyčejné Švédsko – film staví na kontrastech těchto dvou světů. Ten první je charakterizován zářivými pestrými barvami a vášnivou arabskou hudbou, ten druhý je plný přízraků integrace. Díky sympatickým hrdinům a lehce politicky nekorektnímu tónu má film šanci získat diváckou přízeň. Z letošních švédských národních cen Guldbagge si představitel hrdinova otce Hassan Brijany odnesl cenu pro nejlepšího herce ve vedlejší roli.