Las Meninas
Ihor Podolčak charakterizuje svůj autorský počin (scénář, režie, střih, produkce) jako dílo dokazující, že i záznamem každodenní životní rutiny lze vystihnout povahu lidského intelektu a psýchy. Je možné toho docílit i reflektováním významu obyčejných věcí a také zvuků, které tvoří výraznou součást hudební partitury (druhý režisér Dean Karr). Film sleduje život čtyřčlenné rodiny ve starobylé předměstské vile haličské provenience. Vybavení interiérů jakoby zrcadlí fragmenty spíš umělecké instalace než reálného obydlí a současně evokuje i čas jakési nejasné vzpomínky... Osobou, která s krutou naléhavostí jitří takřka nehybný děj, je třicetiletý syn starších rodičů a bratr dospělé sestry. Od dětství sužovaný astmatem a ekzémy terorizuje svými výstřelky bezmezně tolerantní rodinu a zahání ji do hermetického světa rituálů, v nichž našla únik před jeho rozmary a věčně se opakujícími záchvaty... Snímek připomíná rozmetané zlomky krásného puzzle, z nichž si každý může vytvořit svůj vlastní, jedinečný celek.