Mrtvá ruko, zaklepej
Labyrint příběhů v městském mikrokosmu Barcelony, kde se v nevšedním knikhupectví prolínají lidské osudy ve svých citlivých bodech, aby je spojilo téma lásky, smrti a stárnutí, samoty, potřebnosti či zbytečnosti...
Příběhy o lásce, smrti a sexu, ve kterých se mísí realita s fikcí, ironie a sarkasmus s humorem. Poznáváme v nich tajemství, city a vášně postaviček, protínající se na nejrůznějších místech Barcelony. V malém, ale významném městském mikrokosmu sledujeme tragický a zároveň poetický příběh Jana, ilustrátora dětských knížek, a jeho sedmileté dcery Nory, jejíž oblíbenou hříčkou je právě ta, která dala filmu jméno. Zranitelná existence této dvojice je součástí křehkého přediva vztahů a příběhů dalších párů i solitérů, jako jsou svobodná matka Claudia, uklízečka, smlouvající se svatým Petrem, dva úspěšní advokáti Ernest a Julia, ve skutečnosti jiní, než jací se zdají, nebo prostý hlídač Gasull, jenž dosud žije se svou matkou a je zamilovaný do parfémů, ubohý, smutný a nešťastný úředníček Dalmau, který musí zemřít, aby se dozvěděl, jestli ho vůbec někdo miluje, anebo jedna mladá dvojice, náhle zasažená láskou a vášnivě se milující až do smrti. A všechny tyto světy se zvláštním způsobem prolínají v podivném knihkupectví Rayuela se svéráznou prodavačkou Pili, bývalou luxusní prostitutkou a nyní představitelkou takřka nedosažitelné všeobjímající lásky...