Děti deště
Na pozadí působivé rekonstrukce pohnutého života maorské ženy Puhi, využívající řadu zdařilých hraných pasáží, ukazuje známý novozélandský režisér Vincent Ward těžký osud původních obyvatel Nového Zélandu v první polovině 20. století.
Uznávaný novozélandský režisér Vincent Ward debutoval v roce 1978 dokumentem In Spring One Plants Alone, jehož hlavní postavou byla osmdesátiletá stařenka Puhi z maorského kmene Tuhoe, která se starala o svého dospělého schizofrenního syna. Byla pevně přesvědčená, že za její neblahý osud může nějaká neznámá kletba. Po téměř třiceti letech se Ward rozhodl zjistit o Puhi více, než se mu podařilo v jeho dokumentárním debutu. S pomocí vzpomínek pamětníků, unikátních archivních fotografií a řady zdařilých hraných pasáží citlivě skládá mozaiku života této pozoruhodné ženy. Mimo jiné zjišťuje, že byla matkou čtrnácti dětí, vyhlášenou krasavicí a že si ji jako ženu pro svého syna vybral samotný prorok kmene Tuhoe Rua Kenana. Prostřednictvím rekonstrukce jejího života ukazuje Vincent Ward také těžký osud původních obyvatel Nového Zélandu v rámci kolonizace v první polovině 20. století.