Otevřené oči / 2008 / Wolke 9 / Německo 2008
Inge jde vrátit opravené kalhoty svému zákazníkovi Karlovi. Při předání ale dojde k náhlému vzplanutí a sexu. Inge žije s manželem Wernerem, zpočátku se proto vztahu s Karlem brání, ovšem vzájemná (nejen sexuální) přitažlivost je silnější. Láska přece kvete v každém věku, i v tom důchodovém, v němž jsou hrdinové filmu.
Inge jde vrátit opravené kalhoty svému zákazníkovi Karlovi. Při předání ale dojde k náhlému vzplanutí a sexu. Inge žije s manželem Wernerem, zpočátku se proto vztahu s Karlem brání, ovšem vzájemná (nejen sexuální) přitažlivost je silnější. Láska přece kvete v každém věku, i v tom důchodovém, v němž jsou hrdinové snímku. Film Mrak 9 předkládá vlastně tradiční milostný trojúhelník. Sleduje své hrdiny natvrdo – při sexu i v těch nejbolestivějších situacích. Před divákem nic neskrývá, tabuizované téma erotiky mezi starými lidmi tu nalézá možná na první pohled šokující, ale adekvátní ztvárnění – plné nestrojenosti a autenticity, ale i porozumění a humoru. Jak je u Dresena zvykem, herecké výkony jsou excelentní a film je velmi realistickou a důležitou výpovědí o psychických i fyzických touhách starší generace.