V kleci
Julia se probere v bytě plném krve, kousek od ní je mrtvé tělo jejího milence a také další muž v bezvědomí. Julia se údajně na nic nepamatuje...Ve svém nejnovějším filmu, uvedeném v soutěži letošního MFF v Cannes, se velký talent argentinského filmu Pablo Trapero zaměřuje na detailní popis života v ženské věznici. Autentické herecké výkony, přesvědčivé vykreslení atmosféry a možnost sledovat vězenkyně i v těch nejintimnějších okamžicích vyvolávají u diváka pocit, že se stává součástí života odsouzených žen. V hlavní roli Julie exceluje Martina Gusmanová.
Podle statistických údajů je v Argentině sedm procent vražd spáchaných muži označeno jako „zločin z vášně“. V případě žen se však toto číslo rázem mění na neuvěřitelných sedmdesát dva procent. Mezi tyto ženy-vražedkyně patří i krásná Julia (vynikající Martina Gusmanová), která se vzhledem i sociálním postavením výrazně liší od svých spoluvězeňkyň. Jednoho dne se probudí v bytě plném krve vedle mrtvého těla svého milence a dalšího zraněného muže (Rodrigo Santoro známý mimo jiné ze seriálu Ztraceni nebo z filmu Carandiru Hectora Babenca). Julia o tomto muži tvrdí, že s ním měl její partner poměr, zbytek událostí je však obestřen tajemstvím. Režiséra filmu ale více než pátrání po tom, co se ve zvláštním milostném trojúhelníku skutečně stalo, zajímá popis života v argentinské ženské věznici. Společně s ním sledujeme odsouzené ženy v těch nejintimnějších okamžicích a díky výborným hereckým výkonům a skvěle evokované atmosféře věznice nabýváme dojmu, že jsme se stali součástí Juliina světa a prožíváme s ní příběh o osamělosti, lásce a neutuchající naději.