Kdo se bojí Kathy Ackerové?
Vůbec první životopisný snímek o legendární americké feministické spisovatelce, která vzešla z newyorské undergroundové scény. Film ji sleduje od divokých punkových začátků a se stejně divokou invencí a brutální upřímností – kombinuje animaci, vzpomínky pamětníků i natočené scény z její knihy.
Vůbec první životopisný snímek o legendární americké feministické spisovatelce, která vzešla z newyorské undergroundové scény. Excentrická osobnost Kathy Ackerové (1947–1997) se tu objevuje v řadě archivních záznamů svých provokativních veřejných vystoupení i vyostřených explicitně sexuálních scén, ve vzpomínkách svých studentek, dávných milenců, přátel i kolegů. Dokument ji sleduje od divokých punkových začátků a se stejně nezkrotnou invencí a brutální upřímností – kombinuje animaci, grafiku i vzpomínky pamětníků. V úryvcích z jejích textů připomíná její úvahy o ženství, touze a ženské sexualitě. Z filmu tak čiší stejně nespoutaná punková energie jako z jeho hrdinky, přičemž ale skládá i velmi pečlivý portrét jedné nezapomenutelné ženy a nepřehlédnutelného dějinného období. Film byl uveden na festivalech v Rotterdamu, na Hamburger Dokwoche, torontském Hot Docs a festivalu v Seattlu.