Střelec
Blížící se svátek vyhání do ulic proslulé manilské čtvrti Quiapo drobné zlodějíčky, kteří mají den za dnem jedinou touhu: přežít za každou cenu. Dynamický skupinový portrét, vytvořený v autentickém prostředí částečně pomocí skrytých digitálních kamer, nabízí podívanou plnou temné, stravující syrovosti.
Blížící se svátek vyhání do ulic proslulé manilské čtvrti Quiapo drobné zlodějíčky, kterým se v místním slangu říká „tiradors“... Ti mají své zvyky a tetování, teritoria i pravidla, jež se nevyplatí porušovat. Musejí přežít za každou cenu: patnáctiletý Odie tak nahrazuje zemřelého otce ve zlodějském kšeftu, pětačtyřicetiletá Zeny bezmocně přihlíží tomu, jak se její děti rvou se zákony ulice, narkoman Rex se pokouší získat mléko pro svou malou dcerku, osmnáctiletý Gani se dostává do konfliktu se zákonem kvůli šikanování školáků... Vidina lepší budoucnosti existuje jen v horlivých slibech místních politiků. Snímek zkušeného režiséra Brillanteho Mendozy je dynamickým skupinovým portrétem plným temné, stravující syrovosti. K dosažení realistického dojmu byl natáčen během jedenácti dnů v autentickém prostředí, částečně s neherci a s použitím skrytých digitálních kamer. Na letošním MFF v Singapuru získal svému tvůrci ceny za nejlepší film a režii, na MFF v Marrákeši Zvláštní cenu poroty a na MFF v Berlíně cenu Caligari.