Ztracený svět
Ve svém nejnovějším snímku navazuje mladý maďarský režisér Gyula Nemes obsahově i formálně na svou předešlou obrazovou studii Hráz pomíjivosti. V černobílých, syrových záběrech se opět setkáme s rázovitými figurkami obývajícími hausbóty v blízkosti budapešťské přehrady Kopaszi.
Ve svém nejnovějším snímku navazuje režisér Gyula Nemes obsahově i formálně na svou předešlou obrazovou studii Hráz pomíjivosti. V černobílých, syrových záběrech se opět setkáme s rázovitými figurkami obývajícími hausbóty v blízkosti budapešťské přehrady Kopaszi. Melancholickou náladu mizejícího a specifickou poezií dýchajícího místa umocňuje zvuková stopa v podání členů Dunakeszi Railway Band, kteří nacvičují několik Beethovenových skladeb. Nápaditě sestříhané záběry natočené v letech 1998 až 2007 výmluvně ilustrují, jak se v rámci rekonstrukce této části Budapešti zcela vytrácí zdejší genius loci.