Delta
Tichý mladík se vrací na rodný venkov, do divoké delty, kde vesničané žijí odříznuti od okolního světa. Tady se mladík sbližuje se svou sestrou o něco víc, než společenské konvence dovolují. Izolované prostředí vesnice uprostřed vod pomáhá vybudovat silné, i když minimalisticky natočené drama, prožívané spíše pod povrchem než navenek.
Tichý mladík se vrací na rodný venkov, do divoké delty, kde žijí vesničané odříznuti od okolního světa. Mladík se seznamuje se svou sestrou, kterou nikdy nepoznal. Rozhodne se tu vybudovat vlastní dům a v průběhu práce se se sestrou sbližuje o něco víc, než společenské konvence dovolují. Trest od xenofobských vesničanů na sebe nenechá dlouho čekat. Jediný zástupce východoevropské kinematografie v letošní canneské soutěži nakládá s ožehavým tématem citlivě, neznamená to však, že by se vyhýbal drsnějším scénám. Samotný vztah sourozenecké dvojice působí čistě a nezkaženě, i sám režisér přiznává, že mu nešlo o natočení filmu o incestu, ale spíše o hranicích osobní svobody. Minimalisticky natočený snímek se odehrává v až meditativně pomalém tempu, ve vizuálně atraktivním prostředí neobydlené přírody. Izolované prostředí vesnice uprostřed vod pomáhá vybudovat silné drama, prožívané spíše pod povrchem než navenek.