Dnešní den vypadá jinak
Ve formálně bohatém, místy vizuálně strhujícím a výbornou hudbou Micky Luny prodchnutém portrétu nahlédneme do nitra inteligentního, zcestovalého a osobitou životní filosofií disponujícího narkomana Toniho. Devětačtyřicetiletého muže, kterému po třiceti letech na heroinu zbývá posledních šest měsíců života.
„Narkomanem se nestanete na základě nějakého rozhodnutí. Jednoho rána se probudíte s abstinenčními příznaky a je z vás narkoman,“ píše William S. Burroughs ve své kultovní knize Feťák, z níž si vypůjčili motto svého snímku španělští tvůrci Xavier Baig a Òscar Moreno. Hlavní postavou jejich filmu je devětačtyřicetiletý narkoman Toni. Po třiceti letech na heroinu musí v noci každé dvě hodiny vstávat a inhalovat kyslík, jinak by se udusil. Ihned po inhalaci si ale zapálí jointa, protože bez toho by už neusnul. Ví, že ho drogy pomalu zabíjejí, přesto jim nedokáže odolat. Ve formálně bohatém, místy vizuálně strhujícím a výbornou hudbou Micky Luny prodchnutém portrétu nahlédneme do nitra velmi inteligentního, zcestovalého a osobitou životní filozofií disponujícího Toniho. Těžce nemocného muže, jehož jedinou láskou kromě drog je jeho pes. Muže, kterému zbývá posledních šest měsíců života.