Cvičitel brouků
Pro slavné americké animátory bratry Quayovy je moskevský rodák polského původu Ladislas Starewitch (1882–1965) filmovým alchymistou, pro další odborníky, kteří v tomto hravém a svěže sestříhaném portrétu vystupují, filmovým pionýrem, jenž si všechny své triky v počátcích animace dokázal vynalézt sám.
V Dějinách filmu od Georgese Sadoula jsou Ladislasi Starewitchovi (1882–1965) věnovány jen dvě drobné zmínky. Přitom je tento umělec, jehož si přisvojují Rusové, stejně jako Poláci a Litevci, přezdívaný „evropský Disney“, dnes považován za jednu z nejvynalézavějších postav světové kinematografie. Už v roce 1910 šokoval diváky filmem, v němž dokázal rozpohybovat hmyz a různé brouky, a je proto vnímán jako zakladatel loutkové animace. Používal skutečné brouky a hmyz, nejdříve je zabil, pak do nich zavedl dráty a opět je přivedl k životu na filmovém plátně. Jako jeden z prvních natočil parodii na samotnou kinematografii s využitím motivu filmu ve filmu. Pro slavné americké animátory bratry Quayovy je Starewitch filmovým alchymistou, pro další odborníky, kteří v tomto hravém a svěže sestříhaném portrétu vystupují, filmovým pionýrem, jenž si všechny své triky v počátcích animace dokázal vynalézt sám. A pro zamilovaného Brouka, jednu z jeho nejslavnějších postav, která celým filmem diváky vtipně provází, pro změnu Bohem.