Teza
Anberber se vrací ze studií v Německu do rodné země, kterou by však raději nepoznával. Politická situace nepřeje jakýmkoli dobrým úmyslům a namísto uspokojení z užitečné práce přichází bolest. Snímek byl vyhlášen nejlepším africkým filmem roku a z MFF v Benátkách si odvezl Zvláštní cenu poroty.
Anberber vystudoval v Německu medicínu a nyní se vrací, aby ozdravil svou rodnou zemi. Vůle jednoho člověka však nestačí a získat na svou stranu další spojence je v oblasti sužované základními nedostatky nemožné. Jaké jsou šance dobrých úmyslů ve zlé době? A je palčivější tíha odloučení od rodné vesnice nebo tíha návratu do zubožené krajiny dětství? S důrazem na detail a každodenní magii života v etiopské vesnici buduje snímek atmosféru doby i individuální naivity. Dilemata celé země, ale též jedné generace klade na bedra smutného hrdiny, který možná našel své kořeny, ale zatím neví, jaké je jeho místo na světě. A vrtkavá situace v rodné zemi ovládnuté násilným verbováním mladíků do armády pouze urychluje jeho odrůstání z iluzí. Dílo upozorňuje na proměnlivost životních priorit, ale i na to, jak odlišné jsou africké filmy od těch, jejichž děj na černý kontinent umístili tvůrci ze Západu.