Režisér Michał Rosa otevírá v komorním psychologickém dramatu Prasklina ožehavé téma z nedávné minulosti. Letitý vztah stárnoucích manželů se začne rozpadat poté, co se žena dozvídá, že její manžel zřejmě spolupracoval s tajnou policií a donášel na jejího otce. Hlavní ženskou roli mistrovsky ztvárnila Jadwiga Jankowska-Cieślaková.
Poklidné dlouholeté manželství Joanny a Jana je vystaveno těžké zkoušce poté, co vyjde najevo, že Jan byl možná za minulého režimu spolupracovníkem tajné policie a donášel na Joannina otce, významného předválečného politika. Houževnatá bioložka a univerzitní profesorka Joanna je pevně odhodlána zjistit, kdo je vlastně muž, s nímž třicet let spokojeně žila. Stín pochybností, dopadající na jejich společné letité soužití, postupně vytváří „prasklinu" v jejich vztahu. Příběh odehrávající se během jednoho roku je zasazen do současného Krakova. V tomto komorním psychologickém dramatu exceluje Jadwiga Jankowska-Cieślaková, která byla za mistrovské ztvárnění ústřední postavy oceněna polskou filmovou cenou Orel za nejlepší ženský herecký výkon.