Okamžik vzkříšení
Hvězda předválečného Berlína, charizmatický kabaretiér a mág Adam Stein (Jeff Goldblum) je v roce 1961 jedním z pacientů psychiatrické kliniky zaměřené na jedince, kteří přežili holocaust. Strhující drama podle kontroverzního románu Yorama Kaniuka natočil proslulý scenárista a režisér Paul Schrader.
Píše se rok 1961 a charizmatický Adam Stein (Jeff Goldblum ve své životní roli) je privilegovaným pacientem psychiatrické kliniky v izraelské Negevské poušti, specializované na ty, kteří přežili holocaust. První etapu intenzivního života slavného předválečného kabaretiéra a mága, jehož znal celý Berlín, uzavřela nacistická zvrhlost. Poté, kdy byl donucen doprovodit hrou na housle cestu své ženy a dcery na smrt, strávil několik let v koncentračním táboře doslova na kolenou jako osobní pes velitele Kleina (Willem Dafoe). I když se i po mnoha letech Adam snaží zaplašit hrůzné vzpomínky scénkami a triky pro útěchu spolupacientů, jeho víra v lidskost se zdá nadobro ztracená. Schraderova stylizovaná adaptace slavného kontroverzního románu Yorama Kaniuka je temně symbolistním vhledem do duše jedince uvězněného v pekle vlastních vzpomínek a zároveň originální reflexí tragického mezníku dvacátého století.