Hranice ovládání
Jako vždy nezávislý Jim Jarmusch se vrací a s ním také Isaach De Bankolé či Bill Murray v příběhu s kriminální zápletkou a hrdinou, na něhož je těžké zapomenout. Nejen to, co se děje jeho postavám, ale i film samotný obestírá velké tajemství. Dvojité espreso? Ne, dvě malá.
Osamělý muž beze jména putuje španělskou krajinou a u kávy se setkává s tajemnými lidmi a sbírá indicie. Jaké jsou jeho úmysly a co se píše na vzkazech z krabiček od zápalek? Jim Jarmusch se vrací, aby dokázal, že není tvůrcem jednoho stylu a opakujícího se tématu. Přes přítomnost řady stálých hereckých tváří (Bill Murray, Tilda Swintonová, a zejména Isaach De Bankolé) představuje tento snímek překvapivé dílo i v rámci pestré filmografie slavného tvůrce. Ten si ke spolupráci tentokrát přizval nejen vyhlášeného kameramana Christophera Doyla (Stvořeni pro lásku), ale i syrové japonské drone rockery Boris. „Jaké by to asi bylo, kdyby Jacques Rivette předělal mistrovské dílo Johna Boormana Point Blank? Anebo kdyby Marguerite Durasová předělala Samuraje Jeana-Pierra Melvilla?" přemýšlí režisér a dodává, že při natáčení snímku myslel na evropské kriminální filmy 70. a 80. let, mezi nimi díla Francesca Rosiho.