Veřejní nepřátelé
John Dillinger a jeho gang uskutečnili sérii smělých bankovních loupeží. Američané, zdeptaní hospodářskou krizí, v charizmatickém zločinci vidí novodobého Robina Hooda, zatímco vláda ho označí za veřejného nepřítele číslo jedna. Agent FBI Purvis musí čelit i faktu, že Dillinger má mocné ochránce. Vysoce ceněný režisér Michael Mann navazuje gangsterským dramatem s Johnnym Deppem v hlavní roli na své mistrovské opusy Nelítostný souboj (1995) a Miami Vice (2006).
John Dillinger uskutečňuje v době hospodářské krize se svým gangem sérii smělých bankovních loupeží. Stává se tak legendou a zároveň číslem jedna na seznamu veřejných nepřátel amerických ochránců spravedlnosti. J. Edgar Hoover na Dillingerovu stopu nasadí umanutého, zkušeného agenta FBI Purvise, který dostane za úkol zločince a jeho gang zlikvidovat. Purvis se ale musí potýkat i se skutečností, že pro většinu Američanů je jeho elegantní, zdvořilý a charizmatický protivník novodobým Robinem Hoodem. Zločinec má navíc mocné ochránce. Dillingerův příběh se v hollywoodské kinematografii dočkal nejrůznějších verzí. Vysoce ceněný režisér Michael Mann si zvolil cestu, která souzní s jeho předchozími mistrovskými opusy o ambivalentním souboji dobra a zla Nelítostný souboj (Heat, 1995) nebo Miami Vice (2006). Hvězdně obsazené gangsterské drama se opírá o bestseller Bryana Burrougha Public Enemies: America’s Greatest Crime Wave and the Birth of the FBI, 1933–34.