Welcome
Sedmnáctiletý Kurd Bilal přijíždí do francouzského přístavu Calais, aby se odtud dostal do Anglie. V téměř neřešitelné situaci uprostřed cizí země se ho ujímá místní instruktor plavání Simon. Imigrantské drama přináší silný příběh a autenticky zachycuje život v komunitě ilegálů živořících v Calais.
Sedmnáctiletý Kurd Bilal přijíždí do francouzského přístavu Calais, aby se odtud dostal do Anglie za svou láskou. Na místě zjišťuje, že cesta do Anglie nebude tak jednoduchá, jak si představoval, a vymyslí bláznivý plán – chce přeplavat kanál La Manche. Neumí ale dobře plavat. V téměř neřešitelné situaci, s dluhem a bez prostředků uprostřed cizí země, se ho profesionálně i lidsky ujímá místní instruktor plavání Simon. Vzájemný vztah tragicky poznamená obě strany. Imigrantské drama Welcome přináší silný příběh i skvělé herecké výkony obou hlavních představitelů. Autenticky je tu zachycen život v komunitě ilegálů živořících v Calais s věčnou nadějí, že se jim podaří uspět na Západě, a zároveň s vědomím, že domů se už vrátit nechtějí. Film je natočen s dokumentaristickou strohostí a v minimalistickém stylu, i tak si zachovává emocionální působivost.