Sin nombre
Sedmnáctiletý Casper patří k mexickému pouličnímu gangu Mara Salvatrucha. Osudová náhoda jej svede dohromady se stejně starou Sayrou snažící se dostat na střeše vlaku do vysněných USA. Strhující realistický thriller na téma ilegální imigrace získal letos v Sundance ceny za režii a kameru.
Sedmnáctiletý Casper patří k mexickému pouličnímu gangu Mara Salvatrucha, pro jehož členy je nejvyšší hodnotou smrt příslušníka gangu soupeřícího. Osudová náhoda jej svede dohromady se stejně starou Sayrou, která se spolu s otcem a strýcem snaží přejet na střeše vlaku z rodného Hondurasu přes Mexiko do vysněných USA. Debutující Fukunaga umně mísí různé žánry, od thrilleru přes sociální drama na téma ilegální imigrace až po love story a western, aniž by v kterémkoli z nich působil nevěrohodně. Podmanivá vizuální stránka filmu využívá fotogeničnosti mexické krajiny viděné ze střechy vlaku, ani na okamžik však nesklouzne k efektnosti. Silnému důrazu na realističnost výpovědi podřídil režisér výběr málo známých herců či neherců. Strhující autenticita jejich výkonů spolu s Fukunagovou suverénní kontrolou nad obrazem i příběhem činí ze Sin nombre jeden z nejpozoruhodnějších debutů posledních let.