Buick Riviera
V tomto umělecky ambiciózním psychologickém thrilleru nečekaným způsobem znovu ožívá etnická nenávist, jež v devadesátých letech spustila krveprolití na Balkáně. Když se dva bosenští imigranti, Muslim a Srb, náhodně střetnou v Americe na liduprázdné severodakotské dálnici, začíná zničující boj nanovo, tentokrát na psychické úrovni.
V tomto umělecky ambiciózním psychologickém thrilleru chorvatského scenáristy a režiséra Gorana Rušinoviće nečekaným způsobem znovu ožívá etnická nenávist, jež v devadesátých letech spustila krveprolití na Balkáně. Když se dva bosenští imigranti, Muslim a Srb, náhodně střetnou v Americe na liduprázdné severodakotské dálnici, začíná zničující boj nanovo, tentokrát na psychické úrovni. Melancholický Hasan (Slavko Štimac) je bez práce, svou pozornost věnuje výhradně zbožňovanému autu, Buicku Riviera, model 1963, které pro něho symbolizuje onen neuchopitelný sen jménem Amerika. Když se svým buickem dostane smyk na namrzlé silnici, dočká se pomoci od nekompromisně vystupujícího Srba (Leon Lučev), muže, jenž s Hasanem sdílí podobný osud. Když Hasanův srbský zachránce později přijde do jeho domu, začne získávat náklonnost jeho ženy a jeho samotného uráží, odhodlá se Hasan k drastickému kroku, který mu má vrátit osobní hrdost. Film byl natočen podle románové předlohy Miljenka Jergoviće.