Tlumená světla
Noční jízdy prázdnými ulicemi velkoměsta představují pro tři mladé hrdiny litevsko-německé městské road movie únik před ubíjející rutinou. Režisér Ignas Miškinis vytváří obraz odcizení v moderním zrychleném světě, v němž jsou lidé podle jeho slov „opuštění, ztracení a vzdalují se lidem kolem sebe".
Třicátník Tadas má zdánlivě všechny důvody ke spokojenosti. Jeho kariéra v pojišťovně se slibně rozvíjí, má hezkou ženu, luxusní auto a nový byt v moderní čtvrti. Životem však proplouvá bez vzrušení, pohlcen stereotypem. Náhodné setkání s Linasem, spolužákem ze školy, mu nečekaně otevře nový svět. Linas zasvětí Tadase do svého rituálu – nočních jízd městem s poloprázdnou nádrží. Během jedné ze zastávek u benzinové pumpy se k dvojici připojí okouzlující a tajemná Vita. Jízda prázdnými nočními ulicemi velkoměsta, světla pouličních lamp, lesknoucí se vozovka a setkávání se s dalšími řidiči jsou romantickou protiváhou šedi všedních dnů, únikem před vyčerpávající rutinou. Noční jezdci získávají alespoň na okamžik pocit něčeho nového, nepoznaného. Režisér Ignas Miškinis v této městské road movie vytváří obraz odcizení v moderním zrychleném světě, v němž jsou lidé podle jeho slov „opuštění, ztracení a vzdalují se lidem kolem sebe, často i těm nejbližším".