Žít!
Student Koli přijíždí na otcův pohřeb do rodné horské vesnice. Když se ho kdosi pokusí zastřelit, šokovaně zjišťuje, že se má stát obětí krevní msty, kterou před šedesáti lety vyvolal jeho předek. Jak hluboko jsou v lidech zakořeněny tradice jejich předků a nakolik je dovedou akceptovat v rámci svého moderního, povrchního životního stylu? Na to se ve svém psychologickém dramatu ptá režisér Artan Minarolli.
Dvaadvacetiletý Koli studuje na univerzitě v Tiraně. Když se dozví o smrti svého otce, vrací se na pohřeb do rodné horské vesnice na severu. Během procházky krajinou dětství se ho však kdosi pokusí zastřelit. Šokovaný mladík zjišťuje, že je součástí řetězce dávné krevní msty, již vyvolal jeho předek před šedesáti lety. Vypraví se za rodinou, které podle zvyklostí dluží život – a seznamuje se s vrahem, jehož mu osud určil. Z moderního městského prostředí se Koli náhle ocitá ve světě starobylých, neúprosných tradic. A nedokáže se z něj vymanit ani po svém návratu do Tirany. Jak hluboko jsou v lidech zakořeněny tradice jejich předků a nakolik je dovedou akceptovat v rámci svého moderního, povrchního životního stylu? Kam až sahá představa o podobě vlastního osudu a vztahu k vlastním kořenům? Režisér Artan Minarolli věnoval svůj dramatický snímek osmdesáti šesti ilegálním uprchlíkům, kteří v březnu 1997 utonuli u italských břehů při pokusu o imigraci.