Wrestler
Kdysi šampion wrestlingu, dnes osamělý veterán na prahu padesátky, „Ram" Robinson (vynikající Mickey Rourke) se po náhlém srdečním selhání ocitá ve zlomovém životním okamžiku. Strhující drama „zázračného dítěte" amerického filmu Darrena Aronofského (Requiem za sen) bylo po zásluze oceněno Zlatým lvem na loňském festivalu v Benátkách.
„Už neslyším tak jako dřív a taky už nevypadám tak dobře. Ale pořád jsem tady," říká Randy „Ram" Robinson, osamělý wrestlingový entertainer na prahu padesátky, který na kariéru šampiona už jen vzpomíná. Palcové titulky ve sportovních časopisech nahradila exhibiční utkání na regionální úrovni, a když se jednoho dne dostaví i zdravotní komplikace, Ram se ocitá ve zlomovém okamžiku svého života. Po opulentně mystické Fontáně vsadil Aronofsky na realistické drama těžící z odkazu amerického filmu sedmdesátých let, konkrétně Nadmutého města Johna Hustona. Představitel hlavní role, vynikající Mickey Rourke, se loni na podzim stal protagonistou jednoho z nejsledovanějších hereckých comebacků posledních let, který vyvrcholil udělením Zlatého glóbu a nominací na Oscara. Roli osamělého veterána ringu obohatil o vlastní boxerskou zkušenost, jíž podpořil Aronofského uměřený, o autenticitu opřený režijní rukopis.