Horizonty 2009 / Lezione 21 / Itálie, Velká Británie 2008
Mezi přednáškami oblíbeného profesora Killroye zajímala posluchače nejvíce lekce 21, v níž excentrický historik a muzikolog hovořil o vzniku Beethovenovy Deváté symfonie a zpochybňoval její hodnoty. „Óda na radost byla vždy dobrá každému režimu," upozorňoval. „Hráli ji nacisté a hrála se i při bourání berlínské zdi." Kontroverzním filmem debutuje jako režisér známý spisovatel a dramatik Alessandro Baricco.
Univerzitního profesora Mondriana Killroye studenti zbožňovali pro jeho přednášky, z nichž nejzajímavější byla pro ně ta, jíž říkal lekce 21. Věnoval ji genezi Beethovenovy Deváté symfonie. Teď ale profesor Killroy zmizel a jen Marta ví, kde ho hledat. Chce ještě jednou slyšet z jeho úst onu excentrickou lekci 21, v níž je zpochybněn význam pozdního díla zestárlého skladatele. Před Martiným vnitřním zrakem se odvíjí snový příběh mladého houslisty Hanse Peterse, jenž byl nalezen zmrzlý nedaleko Vídně v roce 1824, kdy byla Beethovenova Devátá poprvé provedena. Právě tento mladý muž, držící ještě po smrti své housle tak pevně, že s nimi musel být pohřben, je ve filmu zaníceným obhájcem hudby svého Mistra. Na zasněžených pláních, kde se později setká s andělem smrti, míjí Hans řadu bizarních postav, reprezentujících dobové myšlení a názory, ale také hudebníky, s nimiž nastuduje Devátou. Ve filmu, jímž jako filmař debutoval spisovatel a esejista Alessandro Baricco, hraje několik nevšedních hereckých osobností.