Michel Ciment, umění vnímat film
Michel Ciment je již přes padesát let svědkem velkých i malých filmových dějin. Patří mezi vůdčí francouzské filmové kritiky, vydal řadu knih a je dlouhodobým šéfredaktorem měsíčníku Positif. Ve filmu o něm hovoří režiséři Quentin Tarantino, Atom Egoyan, Wim Wenders, Arnaud Desplechin a další osobnosti filmového světa.
Michel Ciment je již přes padesát let svědkem velkých i malých filmových dějin. Patří mezi vůdčí francouzské filmové kritiky, novináře a spisovatele. Je velkým znalcem svého oboru a za svůj největší přínos pokládá předávání lásky k filmu ostatním lidem. Dokument francouzské umělkyně Simone Lainéové je biografickou skicou výjimečné postavy evropské filmové kritiky, která se těší vážnosti nejen mezi diváckou veřejností, ale i mezi samotnými filmaři. Díky překladům Cimentových režisérských monografií do angličtiny jej znají a obdivují i tvůrci jako Quentin Tarantino či Atom Egoyan, kteří se v dokumentu též objevují. Mnohdy to byl právě Ciment, kdo objevil budoucí věhlasné filmaře a dal jim potřebný prostor pro zviditelnění ve filmovém měsíčníku Positif. Vedle Michela Cimenta se v dokumentu objevují mnohé režisérské hvězdy a další osobnosti filmového světa.