John Boorman, portrét
Michel Ciment a Philippe Pilard navštívili na jaře 2009 britského režiséra Johna Boormana v jeho irském sídle. Světově proslulý filmař vzpomíná na některé ze svých slavných snímků, např. Point Blank, Vysvobození, Excalibur či Naděje a sláva i na spolupráci s herci jako Lee Marvin, Marcello Mastroianni či Sean Connery.
Na jaře roku 2009 filmový kritik Michel Ciment a filmový vědec Philippe Pilard navštívili světově proslulého režiséra Johna Boormana. Ten je přijal na své usedlosti v Irsku a podělil se s nimi o mnohé zkušenosti ze své dlouhé kariéry v režisérském křesle. Britský tvůrce vzpomíná na své dětství, které prožil obklopen ženami, na vlivy, které formovaly jeho samého a později se promítaly i do jeho filmů. Boorman se podrobněji vrací k některým ze svých slavných snímků, jako je Point Blank (1967), Vysvobození (Deliverance, 1972), Excalibur (1981) či Naděje a sláva (1987). Vypráví o těžkostech spojených s výrobou filmů, o problematičnosti obsazování herců i o filmové režii jako takové. Blíže vzpomíná na spolupráci s Lee Marvinem, Marcellem Mastroiannim či Seanem Connerym. Dokument je poutavým obrazem režiséra, který se svými díly zapsal do dějin světové kinematografie.