Taxikář
Travis Bickle je vojenský veterán, který po návratu z Vietnamu trpí nespavostí. Najde si proto práci jako noční taxikář. Během nekonečného popojíždění ulicemi New Yorku naráží jen na násilí, drogy a prodejný sex... Jeden z dlouhodobě nejvlivnějších titulů poválečné americké kinematografie získal Zlatou palmu v Cannes 1976 a MFF KV jej uvádí v restaurované verzi.
Travis Bickle je vojenský veterán, který po návratu z Vietnamu trpí nespavostí. Najde si proto práci jako noční taxikář. Během nekonečného popojíždění „špinavými" ulicemi New Yorku naráží jen na násilí, drogy a prodejný sex. V dlouhodobě traumatizovaném, frustrovaném Travisovi sílí odhodlání k radikálnímu činu. To v osamělém muži nechtěně posílí jak elegantní Betsy, spolupracující na volební kampani senátora Palantinea, tak nezletilá prostitutka Iris. Snímek získal Zlatou palmu na MFF v Cannes v roce 1976. V rámci cen BAFTA se ocenění dostalo skladateli Bernardu Herrmannovi a (hned dvakrát) Jodie Fosterové, která získala (podobně jako její režisér) i zvláštního Donatellova Davida. Jeden z dlouhodobě nejvlivnějších titulů poválečné americké kinematografie uvádíme v unikátní restaurované verzi.