U zrodu portrétu fascinující osobnosti, divadelního scénografa Josefa Svobody, stálo přání jeho vnuka, střihače Jakuba Hejny, dozvědět se více o svém dědečkovi. Před divákem se prostřednictvím vzpomínek pamětníků a Svobodových blízkých i díky archivním materiálům postupně skládá obraz člověka maximálně oddaného své práci, vizionáře, jehož tvorba byla uznávána po celém světě a který působil na nejprestižnějších světových divadelních scénách.