Ve svém druhém dokumentu portrétuje režisérská dvojice Martin Dušek a Ondřej Provazník dvě ženy, jejichž životy nevratně poznamenala těžba hnědého uhlí. Dvě ženy, stojící na opačných stranách barikády. První, mluvčí uhelné společnosti, obhajuje nutnost srovnání vesnice Horní Jiřetín, která stojí na ložiscích uhlí, se zemí. Druhá, obyvatelka zmíněné vesnice a kastelánka na místním zámku, bojuje naopak ze všech sil za její záchranu.