Po nedávné premiéře v Cannes míří přímo na MFF KV digitálně zrestaurovaná kopie spektakulárního filmového eposu, přibližujícího životní osudy záhadami obestřeného britského poručíka, který spojil arabské kmeny v boji s Turky během první světové války. Sedmi Oscary oceněný film Davida Leana si vysloužil mnoho superlativů, dva z nich patří autoru hudby Maurici Jarremu a tehdy začínajícímu představiteli titulní role Peteru O’Toolovi.
Šéf restaurátorského týmu Sony Pictures Entertainment Grover Crisp, který na loňský karlovarský festival přivezl Scorseseho Taxikáře, představil na nedávném festivalu v Cannes zbrusu novou, digitálně restaurovanou verzi bezpochyby nejproslulejšího filmu Davida Leana, od jehož vzniku uplyne letos padesát let. Spektakulární epos, jehož natáčení trvalo celý rok a rozpočet se vyšplhal na neuvěřitelných 15 milionů dolarů, přibližuje životní osudy záhadami obestřeného britského poručíka T. E. Lawrence, který spojil arabské kmeny v boji s Turky během první světové války. Na rozdíl od mnoha jiných filmů, které se dnes těší kultovnímu statutu, se Lawrence z Arábie dočkal uznání a mnohých ocenění už v době svého vzniku. Americká akademie snímku přiřkla sedm Oscarů, mimo jiné za nejlepší film, režii, střih nebo hudbu Maurice Jarreho. Nominacemi byly oceněny výkony tehdy jen málo známých herců Petera O’Toola a Omara Sharifa.