Tohle není Kalifornie
Zábavně sestříhaný snímek přibližuje s využitím černobílých animací, náladového retrosoundtracku a nespočtu archivních amatérských záběrů počátky skateboardové subkultury v tehdejším východním Berlíně v 80. letech minulého století.
Nejen ve slunné Kalifornii propadla řada mladých lidí kouzlu skateboardingu. Jak ukazuje snímek Martena Persiela, již počátkem 80. let se začala v bývalé NDR formovat skupina nadšenců, pro které jízda na prkně s kolečky znamenala více než jen pouhou zábavu. Skateboard se pro ně stal ideálním prostředkem, jak prosvětlit šedou nudu života v totalitním státě. S využitím černobílých animací, náladového retrosoundtracku a nespočtu archivních amatérských záběrů tvůrci filmu přibližují počátky skateboardové subkultury v tehdejším východním Berlíně. Nečekaná smrt jednoho z prvních východoněmeckých skateboardistů Denise Paracecka se stala impulzem k setkání jeho přátel, kteří v uvolněném duchu připomínají časy, kdy pro ně skateboard představoval především symbol svobody a vzájemného přátelství. Zábavně sestříhaný snímek se důsledně vyhýbá romantizujícím klišé, hojně využívaným v rámci tzv. „ostalgie".