Tmář a jeho rod aneb Slzavé údolí pyramid
Nejnovější dokumentární esej Karla Vachka se zabývá tenkou hranicí mezi niternou vírou v Boha a institucionalizovaným náboženstvím a zároveň připomíná potřebu zdravého skepticismu a nutnosti nevěřit ničemu, co se tváří jako „jistota".
Nejnovější dokumentární esej Karla Vachka se zabývá tenkou hranicí mezi niternou vírou v Boha a institucionalizovaným náboženstvím a zároveň připomíná potřebu zdravého skepticismu a nutnosti nevěřit ničemu, co se tváří jako „jistota". Během místy zábavného pátrání po duchovních náhražkách v podobě ezoterických „nauk" či nejrůznějších šarlatánských a magických praktik, jimž v přirozené náboženské potřebě propadáme, se autor vydává také do USA, Japonska, Velké Británie, Polska či na Balkán. Vedle členů české „panelákové rodiny", popisující řádění poltergeista, ve filmu vystupují i známí záhadologové typu Ericha von Dänikena, Raymonda Moodyho Jr. či Ivana Mackerleho. Jejich názory však Vachek neironizuje ani nezesměšňuje, a i když je ve filmu zřejmý jeho skeptický postoj, nebojí se nacházet překvapivé shody mezi nejnovějšími vědeckými hypotézami a dávnými náboženskými texty.