Dva nula
Pro režiséra Pavla Abraháma a scenáristu Tomáše Bojara se stal fotbal, konkrétně derby Sparty se Slavií, kulisou pro portrét současné české společnosti. Hlavními postavami jejich humorně vyznívajícího snímku jsou namísto hráčů nejrůznější fanoušci, naplno prožívající fotbalový zápas.
„Fotbal je jen záminka," skandují občas fanoušci českých klubů a dávají tím najevo, že pro některé z nich jde o ideální příležitost k vybití potlačené agresivity, pro jiné zase o možnost setkání s přáteli, se kterými je spojuje láska ke klubu jejich srdce. Pro tvůrce filmu se stal fotbal, konkrétně derby Sparty se Slavií, kulisou pro společenský portrét současné české společnosti. Hlavními postavami snímku tak záměrně nejsou aktéři samotného zápasu, ale fanoušci obou klubů, dvojice návštěvníků VIP zóny, italští turisté, sázkaři, pracovníci ochranky nebo také rohový praporek. Ve statických záběrech „neviditelných" kamer může divák sledovat, jakým způsobem jednotlivé postavy prožívají fotbalový zápas. Vedle primitivních vášní, vulgárních pokřiků či gólové euforie jsme často svědky i rozhovorů, jejichž nechtěně humorné a zhusta trapné vyznění připomíná ty nejvtipnější momenty ze snímků československé nové vlny.