Harry Dean Stanton - zčásti fikce
Neobyčejný portrétní dokument přibližuje ikonického herce (Paříž, Texas, Příběh Alvina Straighta) v intimních okamžicích, prostřednictvím ukázek z některých z 250 filmů, v nichž se objevil, i amerických folkových songů v jeho neopakovatelném podání. Účinkují David Lynch, Wim Wenders, Kris Kristofferson a další.
Dnes již šestaosmdesátiletý Harry Dean Stanton, herecká ikona amerického filmu, se během své dlouhé kariéry objevil ve více než 250 filmech. Obsazován byl převážně do vedlejších rolí, jmenujme snímky Frajer Luke (1967, r. Stuart Rosenberg) či Vetřelec (1979, r. Ridley Scott). Kultovní statut mu však získaly až Paříž, Texas (1984, W. Wenders) a filmy Davida Lynche. Neobyčejný portrétní dokument přibližuje charismatického herce prostřednictvím ukázek z filmů, v nichž se objevil, amerických folkových songů v jeho neopakovatelném podání, ale i rozhovorů s Davidem Lynchem, Wimem Wendersem, Samem Shepardem, Krisem Kristoffersonem a dalšími. Režisérka Sophie Huberová o Stantonovi říká: „Hned při našem prvním setkání mě zcela uchvátil. Je v něm něco tajemného a nepostižitelného; je velice zranitelný, zároveň však i výjimečně vtipný." A tak dala vzniknout citlivé dokumentární básni, která do křehkého a osamělého hercova nitra nahlíží.