Příběh dětí a filmu
Námětem nové Cousinsovy vzrušující cesty historií filmu je dětství a témata s ním spojená – osamělost, hravost, dobrodružství či tajemství. Jeden z největších cinefilů mezi filmaři vytvořil objevnou a emocionálně působivou kompozici za pomoci 53 ukázek (mimo jiné i z filmů Karla Kachyni a Míry Janka).
Námětem nové vzrušující cesty Marka Cousinse napříč historií filmu je dětství a témata s ním spojená – osamělost, hravost, dobrodružství či tajemství. Jeden z největších cinefilů mezi filmaři vytvořil objevnou a emocionálně působivou kompozici za pomoci třiapadesáti ukázek z filmů pocházejících z pětadvaceti zemí. Vedle úryvků z klasických titulů jako E.T. – Mimozemšťan, Červený balónek, Kes nebo Nikdo mě nemá rád Cousins cituje i z řady téměř neznámých skvostů světového filmu (často natočených ženami), které pocházejí z neprávem přehlížených teritorií. České barvy hájí Kachyňův snímek Ať žije republika a dokument Miroslava Janka Nespatřené. Svět Cousinsova filmu, jehož osu tvoří autorovo mimořádně poutavé domácí video s neteří a synovcem, je světem hravým, melancholickým a bezelstným, velmi osobním a zároveň univerzálním. Dva klíčové aspekty Cousinsovy tvorby – příběh a cesta – jsou poetickým způsobem propojeny ve filmu, jehož DVD by mělo mít své nezastupitelné místo v rodinných videotékách hned vedle zmíněných, notoricky známých titulů.