O koních a lidech
Bizarní a cenami ověnčená komedie nabízí originální pohled na soužití koní a lidí, tentokrát z pohledu prvně zmíněných. O lásce, smrti, krocení a žárlivosti s břitkým humorem a vizuální nápaditostí.
„Muž miluje ženu a žena miluje muže. Muž je však zamilován i do toho nejcennějšího, co vlastní, do své klisny. Jeho klisna je ale posedlá hřebcem. Obyvatelé odlehlé islandské vesnice sledují, kde se co šustne, a ani první oficiální setkání muže a ženy jim nemůže uniknout. S příchodem jara se probouzí příroda. To nemůže dopadnout dobře." Tak praví synopse napsaná břitkým perem tvůrců, která dokazuje nejen jejich touhu vyprávět originální příběh, ale i svéráznost jejich vidění světa a neodolatelný smysl pro humor. Nejzajímavější debut loňského podzimu nabízí mírně řečeno neotřelý pohled na soužití koní a lidí, tentokrát z pohledu prvně zmíněných. Obou bytostí se pak týkají láska, smrt, krocení či žárlivost, o kterých Erlingsson a jeho druhové vyprávějí s imponující vizuální nápaditostí a troufalostí intenzivně atakující naše zažité představy o vztahu člověka a přírody.