Horizonty / 2014 / '71 / Velká Británie 2014
Velká Británie, rok 1971. Konflikt v Severním Irsku se blíží občanské válce. Po jedné akci se Gary Hook ocitne tváří v tvář boji na život a na smrt ve snaze dostat se zpět k jednotce. V průběhu nedobrovolné odysey jsou mu věrnými společníky nejistota, strach a beznaděj. Talentovaný režisér umožňuje divákovi zažít fyzický pocit paranoie a úzkosti, které v druhé části opouštějí konkrétnost daného příběhu a ústí v obecnou kritiku války a násilí.
Velká Británie, rok 1971. Konflikt v Severním Irsku se blíží občanské válce. Vojín Gary Hook spolu s ostatními doufá, že bude odvelen do Německa, ale kvůli zhoršující se bezpečnostní situaci je jednotka přesunuta do Belfastu. Situace je náročná a chaotická, město je rozděleno na loajální protestanty a nepřátelské katolíky, je plné vojáků, tajných a dvojích agentů. Během jednoho výjezdu je Gary omylem zanechán v rozvášněném davu a ocitá se tváří v tvář boji na život a na smrt ve snaze dostat se zpět k jednotce. V průběhu nedobrovolné odysey jsou mu věrnými společníky nejistota, zmatek, strach a beznaděj. Talentovaný režisér umožňuje divákovi zažít fyzický pocit paranoie a úzkosti, které v druhé části filmu opouštějí konkrétnost daného příběhu a ústí v obecnou kritiku války a násilí. Obrovský podíl na intenzitě divákova prožitku má kamera snímající postavy z bezprostřední blízkosti a působivá vizuální stránka stejně jako autentický herecký výkon Jacka O’Connella v roli Garyho.