Frank
Netradiční, stylově výrazná tragikomedie sleduje nadšeného, ale netalentovaného muzikanta Jona, který se ve snaze vymanit se z prostředí maloměsta připojí k alternativní hudební skupině The Soronprfbs, ovládáné excentrickým a citově labilním Frankem. Ten se skrývá za obrovskou papírovou hlavou, kterou z té vlastní nikdy nesundá – Michael Fassbender v hlavní roli snímku úspěšně uvedeného na letošním festivalu Sundance.
Netradiční, stylově výrazná tragikomedie sleduje nadšeného, ale netalentovaného muzikanta Jona, který se ve snaze vymanit se z prostředí maloměsta a každodenní pracovní rutiny připojí k alternativní hudební skupině The Soronprfbs. Ta je ovládána excentrickým, talentovaným a citově labilním Frankem, hudebním géniem, který se skrývá za obrovskou papírovou hlavou, kterou z té vlastní nikdy nesundá. Ani to, že se krátký záskok změní v trvalou přítomnost ve skupině, ani nevraživost ostatních spoluhráčů či ztráta všech finančních prostředků Jona nepřinutí k odchodu ze skupiny. Hravý snímek je volně inspirován osudem kultovního hudebníka Franka Sidebottoma (stvořeného komediální legendou Chrisem Sieveyem), stejně jako dalšími outsidery hudebního světa Danielem Johnstonem a Captainem Beefheartem. Těm všem vzdává hold nejen režisér snímku, ale také výtečný Michael Fassbender v roli Franka. Film byl v premiéře úspěšně uveden na letošním MFF Sundance.