Únos Michela Houellebecqa
Před třemi lety se rozšířila zpráva, že známý kontroverzní francouzský spisovatel Michel Houellebecq byl unesen. Jeho krajan a přítel Guillaume Nicloux se rozhodl natočit film o tom, jak to doopravdy bylo, a podařilo se mu přesvědčit Houellebecqa, aby hrál sám sebe. Třebaže se autorsky na filmu nepodílel, vtiskl mu zbožňovaný i proklínaný umělec pečeť své rozporuplné osobnosti.
V září 2011 na čas zmizel kontroverzní francouzský autor Michel Houellebecq a rozšířily se zprávy, že byl unesen. Režisér Guillaume Nicloux se rozhodl natočit o předpokládaném únosu film a podařilo se mu získat Houellebecqa, aby v něm hrál sám sebe. Třebaže se proslulý, zbožňovaný i proklínaný umělec nepodílel na scénáři, líčení průběhu únosu nese zřetelné stopy jeho osobnosti. Tvůrce označuje film za směsici „pravdy, lží a domněnek": ačkoliv se natáčelo převážně ruční kamerou a rovněž střih je přizpůsoben záměru vyvolat dojem dokumentu, divák brzy tuší, že to, co na plátně sleduje, může být fikce. Scenárista a režisér v jedné osobě však ponechal nejen Houellebecqovi, ale i jeho „únoscům" dostatečný prostor pro improvizaci, jež dává počínání a promluvám postav pravdivost až naturalistickou. Protagonista neskrývá svůj zvláštní smysl pro humor a své značně sporné životní postoje, navíc výběr představitelů polosvěta, v němž vzklíčila myšlenka vydělat na únosu celebrity, se dokonale podařil.