Inženýr Karel Žlábek vymyslel v 60. letech projekt několikasetkilometrového tunelu na Jadran, který by sloužil k transportu zboží a Čechoslovákům zajistil přístup k moři. Z vytěženého materiálu se postavil ostrov, který však soudruzi v čele s prezidentem Husákem brzy znepřístupnili, stejně jako se uzavřely vody nad celým projektem. Podivná zvířata zmizela, stejně jako vzpomínky několika pamětníků na dovolenou i velkolepé stavby na ostrově. Mnohovrstevnatý mystifikační dokument stvrzuje režisérčinu zálibu v událostech, které se ve skutečnosti nestaly, ale vlastně stát mohly.