Rozloučení
Setkání Joanny a Heleny vypadá zpočátku tak obyčejně, jak jen mohou nalité víno a bezobsažné hovory naznačovat. Za chvíli se ale projeví tenze, která značí potlačené tajemství. Experimentální snímek natočený v pouhých několika záběrech představuje ojediněle průrazný i citlivý vhled do soukromí postav.
Zatímco Joanna míří na návštěvu ke své kamarádce Helene, ta horečně uklízí v bytě a odbývá Wolfganga, který jí telefonuje. Ženy otevřou láhev vína a nezávazně si povídají, když tu jedna z nich propadne zoufalství. Po nenápadném a nevinném začátku tak přichází na řadu velké odhalení – a po něm možná i toužebně očekávaná úleva. V reálném čase snímaný hovor dvou žen není jediným stylovým specifikem experimentálně pojatého a značně syrového snímku. Ten průrazně vniká do nitra raněné postavy, jakkoliv by jeho styl, jemuž dominuje pozvolný, do několika desítek minut roztažený zoom, mohl navádět k naprosté distancovanosti. Díky zvoleným formálním postupům dokáže režisér změnit náš náhled na postavy, zároveň ale ví, jak zbystřit smysly při vnímání prostředí, které je obklopuje. Výrazným snímkem prostupuje též nesporná intimita, díky níž lze trauma jedné z kamarádek nejen pochopit, ale i patřičně prožít.