Přednáška
Uhrančivý hlas a precizní přednes Šárky Skalákové budou známy nejen pamětníkům rozhlasového vysílání 80. let. Nyní ji Roman Štětina vystavuje experimentu, kdy ji nechává číst text o řečových poruchách. A nechává ji i chybovat. Napětí zde nevychází z obrazu, ale odhalení něčeho, co nelze za jiných okolností zažít.
„Divák většinou nemá šanci vidět přípravu hlasatelky a slyšet plno přeřeknutí a omylů. Vždycky už vidí a slyší jen perfektní výsledek," píše Roman Štětina o základu svého filmu, v němž nechává proslulou rozhlasovou hlasatelku Šárku Skalákovou číst text o řečových poruchách souvisejících s českým jazykem. Hlasatelka proslulá svým precizním projevem, jaký byl v 80. letech v rozhlase vyžadován, čte text úplně poprvé a její příprava není prostá chyb. Výsledek skýtá nejeden moment nad rámec verbálního humoru, ale i zajímavý náhled do zákulisí.