Xenia
Šestnáctiletý snílek Dany a o dva roky starší Odysseas, synové albánské matky, se rozhodnou vyhledat řeckého otce, kterého nikdy nepoznali. Jeden z nejvřeleji přijatých filmů letošního Cannes kombinuje realistický pohled na nepřívětivou řeckou realitu s odzbrojující stylizovanou nadsázkou.
Po matčině smrti opouští šestnáctiletý snílek Dany Krétu a odjíždí do řecké metropole za starším bratrem Odysseasem. Synové albánské matky a řeckého otce, kterého nikdy nepoznali, se cítí být cizinci ve vlastní zemi. Vydávají se na cestu do Soluně, kde snad žije muž, jenž jim dal život. Tam se však také odehrává konkurz do pěvecké soutěže Greek Star, kde by Dany moc rád viděl svého nadaného bratra zpívat kultovní song La bambola od italské divy Patty Pravo. Jeden z nejsympatičtějších snímků letošního canneského festivalu vypráví s bezprostředností o bezstarostnosti mládí, o emocích prožívaných i potlačovaných i o tom, že lidé se nedělí na heterosexuály a homosexuály, nýbrž na zranitelné a ty ostatní. Radost a smutek prvních přibližuje Koutras s odzbrojující kombinací realistického vhledu do nepřívětivé reality současného Řecka a stylizované nadsázky s řadou odkazů ke klasickým filmovým dílům, jako je například Lovcova noc nebo Donnie Darko.