Apocalypto
Prozatím poslední režijní počin ikonického herce nás přenáší do 16. století, kamsi do temných hlubin středoamerické džungle. Příběh domorodého mladíka, bojujícího na úprku ze zajetí o život, podává s ambiciózní autenticitou. Na pozadí tajemného zániku mayské civilizace se rozehrává drama precizní nejen výtvarně či důsledným užitím yucatanské mayštiny, ale i odvážnou otevřeností při zobrazování krutě násilného dění.
Prozatím poslední režijní počin ikonického herce nás přenáší do 16. století, kamsi do temných hlubin středoamerického pralesa. Domorodý bojovník Jaguáří tlapa, indián z kmene žijícího v harmonickém souznění s okolní džunglí, je zajat nelítostnými Mayi. Divochova strastiplná cesta v poutech vede do dekadentní metropole potažené škraloupem krutosti; pokus o úprk za svobodou začíná… Po kontroverzním Umučení Krista natočil Mel Gibson další výpravné drama, podané s ambiciózní autenticitou, precizní nejen výtvarně či důsledným užitím yukatánské mayštiny, ale i odvážnou otevřeností při zobrazení nemilosrdně násilné doby. „Velkou civilizaci nelze dobýt zvenčí, dokud se sama nezničí zevnitř," praví úvodní citát Willa Duranta a předjímá tak morální otázky rozprostřené napříč syrovým vyprávěním. To se odehrává na pozadí tajemného zániku rozpínavé říše, která padla pod tíhou vlastní pýchy a nenasytnosti.