Do neutěšené reality Polska 80. let přijíždí italská novinářka, aby rozhovorem s Lechem Walesou, vůdčí osobností odporu proti komunistickému režimu, vyslala zprávu o životě elektrikáře, který se vypracoval až na klíčovou osobnost podílející se na pádu železné opony. Režisérská verze Andrzeje Wajdy je obohacena o deset scén, které jsou jeho vlastními slovy „příliš dobré na to, aby zůstaly zapomenuty".