Umrika
Dějově bohatý příběh, zasazený do Indie 80. let, který letos získal Cenu diváků na festivalu Sundance, chce především emotivně vylíčit, jak složité může být dospívání. Díky režisérovu nápadu je však do něj začleněn také humorný komentář k indickému mýtu zvanému Amerika.
Vesnička ztracená v horách severní Indie ožije zájmem a nadšením, kdykoliv mladý Udai pošle dopis z „Umriky“, bohatě ilustrovaný výstřižky z novin. Jeho bratr Rama byl ještě dítětem, když tam Udai odešel za štěstím. Tak plynula dlouhá léta, až jednoho dne dopisy přestaly docházet, a tak se Rama vydá bratra hledat. V Bombaji přijde na kloub celé záhadě a projde přitom zkušenostmi, jež ho posunou k dospělosti. Cesta za bratrem se změní v cestu za vlastním snem. Vyprávění pohltí diváka epickou košatostí, jakou evropské filmy nemají, za každým motivem je cítit barvitý životní příběh. Režisér ovládá umění zkratky, na postavy pohlíží s opravdovou empatií a smyslem pro dramatičnost, zároveň ale ponechává dostatek prostoru pro humorný nadhled a nápaditě vtipný komentář k propastným kulturním rozdílům mezi Indií a USA. To vše je lehce pocukrováno bollywoodským sentimentem, podpořeným nostalgií indických pop melodií 80. let, ovlivněných Amerikou.